System logowania
Dostęp do generatora uzyskuje się poprzez ten sam panel logowania co w przypadku innych podsystemów platformy EMINUS. Generator korzysta z tej samej listy użytkowników co cały system. Administrator przydziela dostęp do niego z poziomu zarządzania typami użytkowników. Przejdź do e-usługi.
Funkcjonalności:
a. Przetrzymywanie wersji roboczych kursów
- Generator pozwala na tworzenie, modyfikowanie i zapisywanie kursów w wersji roboczej. Oznacza to, że praca nad kursem może być przerywana i kontynuowana w dowolnym momencie.
- Osoba tworząca kurs, jako jedyna ma prawo do jego modyfikacji oraz kasowania, chyba że skorzysta z opcji współdzielenia uprawnień, aby pozwolić na korzystanie z rekordu innym użytkownikom serwisu.
b. Publikowanie kursów
- Z wersji roboczej kursu można wypublikować szkolenie bezpośrednio na platformę e-learning – natychmiast jest ono gotowe do użycia – udostępniania, raportowania, oceniania.
- Publikacja kursu wymaga uzupełniania jego danych w formatce publikacji.
c. Tworzenie struktury kursu
- Generator pozwala stworzyć dowolną ilość lekcji e-learning w ramach kursu, a także zarządzać ich kolejnością i nazewnictwem, a także usuwać je z projektu.
- W ramach lekcji można stworzyć do 15 ekranów szkoleniowych (WB – wartość blokowana ze względu na wielkości plików i standardy przesyłu). Można zarządzać ich kolejnością, ekrany mają numerację oddającą ich kolejność.
- Generator pozwala na stworzenie, na prawach lekcji, jednego testu na kurs z zapisem danych w standardzie SCORM zob. generator testów.
d. Tworzenie kontentu
- Ekran szkoleniowy ma rozmiar standardowy 1000×600 pikseli (umożliwia korzystanie ze szkoleń na ekranach typu netBook).
- Na każdym ekranie szkoleniowym można zamieścić dolną ilość elementów treściowych i funkcjonalnych wedle własnego uznania.
- Każdy ekran może posiadać własne tło lub współdzielić tło ustalone dla całej lekcji.
- Generator pozwala na zamieszenie na ekranie szkoleniowym następujących elementów:
o tekstu (A(automatycznie dodawany): edytor tekstu),
o grafiki w formatach jpg, gif, png (A: skalowanie/nieskalowanie ),
o dźwięku mp3 (A: player dźwięku z regulacją głośności),
o filmów flv (A: player audio wideo Flash),
o plików swf,
o dowolnych załączników (A: przycisk do pobierania załącznika).
- Grafika i tekst mogą być skalowane i obracane wokół własnej osi.
- Elementy mogą być rozmieszczane w dowolnym miejscu ekranu szkoleniowego.
- Generator pozwala na zamieszczenie na ekranie szkoleniowym ćwiczeń i interakcji:
o prawda fałsz,
o pajączek,
o pytanie testowe,
o przydzielanie do kategorii,
o uzupełnianie luk w tekście (z klawiatury),
o uzupełnianie luk w tekście (przez układanie klocków),
o układanie we właściwej kolejności.
- Wszystkie elementy łącznie z pytaniami testowymi mają własne tło i obramowanie (użytkownik może zarządzać kolorem, przeźroczystością, grubością obramowania).
e. Generator testów
- Wbudowany w generator e-learningu generator testów w standardzie SCORM.
- Pozwala stworzyć dowolną ilość pytań testowych pojedynczego lub wielokrotnego wyboru oraz ustalić ilość pytań losowanych z tej puli.
- Pozwala ustalić procentowy poziom zaliczenia dla danego kursu (przy publikacji).
- Pozwala ustalić czas na przejście testu (przy publikacji).